Laatste nieuws van Dierenartskiezen
Foto Vaccinatie voor de hond

Vaccinatie voor de hond

Een van onze meest gezochte behandelingen gaat over het vaccineren van de hond.

Er is een enorm verschil in prijzen voor bijvoorbeeld de jaarlijkse vaccinatie of de prijs voor een kennelhoest vaccinatie.

Waarom vaccineren?

Dit is een van de meest gestelde vragen aan dierenartsen? Wat is het nut van het vaccineren van mijn hond? De meest belangrijke reden is simpel; het welzijn van uw hond. De vaccinaties worden gegeven als bescherming tegen gevaarlijke ziektes, door te vaccineren voorkomt u potentieel veel problemen en hoge kosten.

Een bijkomend voordeel is dat door vaccinatie de de betreffende ziekteverwekkers (virussen en bacteriën) steeds minder voorkomen en daardoor de kans van besmettings steeds kleiner wordt.

Wat zijn de belangrijkste vaccinaties?

Er zijn allerlei soorten vaccinaties maar de belangrijkste zijn de vaccinaties tegen Parvo (CP-virus), Ziekte van Weil (leptospirose), hondenziekte en de besmettelijke leverziekte: (HCC) Hepatitis Contagiosa Canis. Voor reizen met de hond naar het buitenland is vaccinatie tegen Rabiës (hondsdolheid).

De vaccinatie voor Rabiës is alleen verplicht bij reizen naar het buitenland. De andere vaccinaties worden of jaarlijks of 3 jaarlijks toegediend.

Kosten van de vaccinatie

De vaccinaties zijn overal hetzelfde dus de prijs is zeer relevant. Wij hebben onderzocht wat de goedkoopste dierenarts is voor vaccinatie en uit het onderzoek komt naar voren dat Ranzijn de goedkoopste jaarlijkse honden vaccinatie aanbiedt voor €22.50.

De duurste dierenarts is Dierenkliniek Leeuwendael waar de jaarlijkse vaccinatie voor €72.75 wordt aangeboden.

Gemiddeld is de prijs van de jaarlijkse vaccinatie voor honden €46.95.

Uiteraard zegt de prijs niet alles en de kwaliteit is ook een belangrijke indicatie, maar mocht u prijsbewust zijn dan is het handig om te weten.